פרצה קוראת לרבאיי • מאות 'רבנים' רפורמים בכנסת

    איתי גדסי 4 Comment on פרצה קוראת לרבאיי • מאות 'רבנים' רפורמים בכנסת
    8:46
    07.05.24
    בצלאל קאהן ודוד חכם No Comments on "החמאס הסכים לעסקה; אבל מה הבטיחו להם בתמורה"?

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    הרפורמים מתקדמים בצעדי ענק: לראשונה בכנסת, התארחו בישיבה רשמית של וועדת העלייה והקליטה מאות רבנים רפורמים מצפון-אמריקה. יו"ר הוועדה, ח"כ אברהם נגוסה (הליכוד) ציין כי "כאחת הקהילות הגדולות בתפוצות, יש חשיבות לחיזוק הקשר ביניכם לבין מדינת ישראל, כדי לחזקה כמדינה יהודית ודמוקרטית".

    לדברי ריצ'ארד ג'ייקובס, נשיא התנועה הרפורמית האמריקאית, "ההתבטאות הפאתטית של ח"כ אייכלר היום מנותקת מהשינויים שקורים במציאות. אנו עם אחד, ומדינה אחת מאחדת אותנו, אכפת לנו מההווה והעתיד היהודי. האחריות היהודית מחייבת הענקת זכויות גם לנו, איננו מבקשים טובות אלא לעבוד בשותפות, בדיאלוג כדי לחלוק עימכם את האתגרים. אנו משמרים את כוחנו כדי להגן על ישראל".

    "הרב" גלעד קריב, מנכ"ל התנועה בישראל הדגיש כי כשבית הנבחרים של ישראל מזמין לראשונה את הרבנים והרבות הרפורמים לישיבה רשמית – "זהו רגע היסטורי בעצם קיומו. מתנהלת מהפכה שקטה בפלורליזם הישראלי, אך על ועדת העלייה והקליטה לעקוב ולוודא אחרי מימוש התחייבות ראש הממשלה לפלורליזם כזה. הכינוס ההיסטורי של התנועה הרפורמית כאן בכנסת ישראל היא התשובה הניצחת לדברי ההסתה של ח"כ אייכלר".

    אחרי שזכו לפגישה אוהדת עם ראש הממשלה, גם יו"ר האופוזיציה יצחק הרצוג מפנה כתף תומכת וחמה לחוגי הרפורמים. "התכנסות מועצת הרבנים הרפורמים בכנסת היא צעד חשוב לקראת פלורליזם בישראל", טען הרצוג שטען כי "לאורך הזמן ניכרת התקדמות ביצירת רחבת התפילה בכותל, בהתרחבות בתי הכנסת הרפורמים בארץ, וביצירת אלטרנטיבה לחילוניות".

    ח"כ תמר זנדברג (מרצ) אמרה כי "אתם ההוכחה יש יותר מדרך אחת להיות יהודי ויהודייה, וביחד נוביל מאבק לתחבורה ציבורית בשבת, הגיור והשימוש במקוואות".

    נחמן שי (המחנה הציוני) הדגיש כי "ישראל חייבת רבות ליהדות ארה"ב – ומחויבת לשמור על קשר זה ולהדק אותו", רחל עזריה (כולנו) קראה "לעבור לשלב הבא – להבין שכל אחד נמצא כאן כדי להישאר", וציפי לבני (המחנה הציוני) הזהירה מסימני שחיקה בתמיכה בזכות וצדקת קיומה של ישראל, בקהילות יהודיות בעולם, וכי "יהדותה של ישראל איננה יכולה להיות מונופול של מפלגות חרדיות". ענת הופמן, ראש המרכז הרפורמי לדת ומדינה, הזהירה מפני אלימות כלפי "נשות הכותל".



    4 תגובות

    מיין תגובות
    1. 2

      שק ואפר יוצע לרבים…זה מה שצריך לעשות להעביר את רוע הגזירה

    2. 1

      מדוע אתם מרשים לרשום כאן קללות, כתוב בפסוק יתמו חטאים ולא חוטאים. יהודי לא מקלל, רק מברך, יש ללמוד מהרבי מליובאוויטש, שכמה שלא הסכים לדרכם אף פעם לא יצאה מפיו קללה, ואפי' כשמישהו אמר לו ש"מחלות" יילכו לשונאי ישראל הרבי ענה לו, למה לא לים?